Get Adobe Flash player
به سایت " الگوی زندگی سالم" خوش آمدید. ........ دوره های جدید آموزشی طب سنتی زیر نظر دانشگاه شاهد در کلینیک طب سنتی دایر می باشد. ................جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88954412 تماس بگیرید.

 دستورات عمومی جهت حفظ سلامتی

 

این دستورات برای تمامی افراد یکسان است و ربطی به خصوصیات مزاجی و فردی ندارد. همه شما برای سلامتی سعی کنید حتی المقدور این دستورات را بکار ببندید و از نعمت بزرگ سلامتی برخوردار شوید.

 

1-    خودتان را بشناسید، از داده های الهی جسمی وروحی خود بی اطلاع نباشید. اگر دستگاه گوارش شما از اول کمی ضعیف بوده است لازم است از اول برای کنار آمدن با این ضعف جسمی خود برنامه ریزی کنید، بر عکس احتمالا مغز و فکر شما قویتر است. نمی شود تمامی خوبیها یک جا جمع شود. میوه نیز در هم است البته بعضی ها نه طبیعت آن را گلچین می کنند. سعی کنید همیشه بیست نشوید گاهی نوزده و یا پایینتر لازم است. این دستگاه گوارش ضعیف را هم می شود مقداری تقویت کرد که تا اندازه ای در این نوشته، و به حد وسع بنده، راهش در این کتاب معلوم می شود.

شناخت از تواناییهای روحی و معنوی خدادادی نیز همینطور است. انسان باید ظرفیتش را بشناسد و مطابق آن مسئولیت پذیری داشته باشد. راههای آسمانی به تعداد افراد بشر متفاوت است و هر کس راه خود را دارد، و برای شناخت لازم باید به دانشمندان راه ربانی مراجعه نمود وآنانند دانشمندان واقعی و آگاهان به دردهای اصیل بشری.

2ـ از قبل خودتان را برای شرایط محیطی که در آن قرار خواهید گرفت آماده کنید. مشکلات را بیش از اندازه بزرگ نکنید؛ زندگی بدون سختی بیمزه است، انسان ذاتا در سختیها رشد می کند و شخصیتش شکل می گیرد. بهر تقدیر درس خواندن و کسب علم سخت است ولی نتایجش ارزشمند؛ بهمین علت فرشتگان به طالب علم عشق می ورزند و سعی می کنند مشکلات او را حل کنند. ازدواج یک عامل بهمریزنده نظم فکری و عادتهای رایج زندگی مجردی است، تحمل متقابل و صبر لازم دارد، ولی ثمراتش بسیار شیرین است، زیرا در جهت تقوای الهی و پسندیده رب رحیم است و چه از این بالاتر. کار و مسئولیت پذیری اجتماعی و این امانت الهی؟؟  چه سخت و چه عزیز که انسان می تواند در محیطش تاثیر بگذارد و داده های الهی خود را به منصه ظهور بگذارد و خانواده و جامعه از میوه های شیرین آن استفاده کنند.

3ـ عواطف و هیجانات خود را سرکوب نکنید و آنها را با نزدیکان و دوستان شفیق در میان بگذارید.

4ـ حتما به اندازه کافی فعالیت جسمی داشته باشید. پیاده روی و سایر ورزشهای مورد علاقه را فراموش نکنید. توان جسمی شما در انتخاب نوع و میزان فعالیت جسمی مهم است. معمولا در سنین بالا بهترین فعالیت جسمی پیاده روی است. اصل اول فعالیت، سپس خوردن را فراموش نکنید. البته وقت خوب ورزش حدود دو ساعت پس از مصرف غذا است؛ ورزش روی غذا موجب بروز بیماری می شود.

5ـ فقط وقتی گرسنه هستید غذا میل کنید، مصرف غذا هنگامی که غذای قبلی هضم نشده عامل رخت بربستن سلامتی است. پرخوری دستگاه گوارش را صدمه می زند و بدن را از مواد خوب و بد پر می کند و بدن انبار مواد زائد می شود؛ آن وقت است که خستگی و سنگینی و کسالت خواهد آمد. پرخوری در رابطه با مواد فکری و روحی نیز بد است. به اندازه ای از مواد فکری و روحی خوب و شیرین استفاده کنید که ظرفیت روحی شما اجازه می دهد. دیدن فیلمها؛ شنیدن آهنگها و همراهی با دوستان نامناسب به روح و روان شما صدمه خود را خواهد زد. در همین موارد از نوع خوبش هم اگر افراط شود؛ مانند پرخوری غذایی آخر عاقبت پر سر و صدای ناراحت کننده ای را موجب خواهد شد.

4ـ به اندازه کافی از مایعات استفاده کنید، بدون تمایل به نوشیدنیها از آنها استفاده نکنید. آب بهترین نوشیدنی ها است ولی فرد می توند بر حسب مزاج، فصل و علاقه چای و نوشیدنی اضافی خود را انتخاب نمایند.

6ـ به اندازه کافی استراحت کنید و خواب به اندازه داشته باشید.

7ـ خانمها در هنگام پریود و یک ماه پس از زایمان از قرار گرفتن در محیط سرد و مصرف غذاهای سرد مزاج خودداری کنند.

8ـ ادرار خود را نگاه ندارید و به پاک نگاه داشتن روده بزرگ توجه کنید تعریق کافی برای سلامتی مفید است.

9- ارتباط معنوی صحیح برای انسان این موجود دو بعدی مادی و معنوی لازم است. ارتباط صحیح معنوی بر بعد مادی انسان و حفظ سلامتی فوق العاده تاثیر دارد. بهترین ارتباط معنوی و روشهای مربوطه را نباید از فرهنگهای غریبه غیربومی چین و ماچین کسب نمود، که خود عامل بیماری معنوی و مادی هستند.

 

برای هر یک از مزاج ها نیز دستورات ویژه ای وجود دارد. با کلیک بر روی هر یک می توانید دستورات ویژه ی مربوط به آن مزاج را مشاهده نمایید:

 
کتابهای منتشر شده